'
Ви мабуть знайомі з висловом „перейти Рубікон”. Це значить,
що назад дороги нема. Ти досяг точки, з якої не вернутися. Фільм „Страсті
Христові” був для мене таким Рубіконом. Коли почались зйомки, мені було 33 роки, якраз як Ісусу. Я завжди сумнівався,
чи я взагалі достойний грати Ісуса. Іван Драгіцевіч (один з візіонерів Меджугор’є)
підбадьорював мене кажучи, що Господь не обовязково обирає завжди найкращих, і
це видно на його, Івановому, прикладі. Якби не Меджугор’є, я б ніколи не погодився на цю роль;
бо саме в Меджугор’ї моє
серце відкрилось на молитву і Таїнства. Щоб добре зіграти Ісуса, я знав, що маю
бути дуже близько Нього. Щодня ходив на сповідь та адорацію пресвятих дарів
(споглядання в поклонінні Ісуса, присутнього під видом хліба). Мел Гібсон також
приходив на Службу Божу за умови, якщо вона по-латинськи. Це було добре, бо так
я вивчив латинь. Завжди з’являлися нові
спокуси, від яких я мав захищатись, і в тій внутрішній боротьбі я неодноразово
відчував великий внутрішній мир. Наприклад, коли Матір Божа підходить до мене,
і я кажу їй: „Ось творю все нове”. Ми перегравали цю сцену чотири рази, і
щоразу мені здавалось, що я стою занадто на передньому плані. Потім хтось вдарив Хрест, і це звихнуло моє ліве плече. Через той раптовий,
гострий і глибокий біль я втратив рівновагу і впав під тягарем Хреста. Я впав
лицем у запорошену землю, і раптом з мого носа і рота ринула кров. Я повторив слова, які Ісус сказав Своїй Матері: „Ось творю все нове ”. Моє
плече нестерпно боліло, коли я знов взяв Хрест і відчув, який він дорогий. З
тієї миті я перестав грати, і ви можете бачити самого Ісуса. Він відгукнувся на
мої молитви: „Я хочу, щоб люди бачили Тебе, Ісусе, а не мене”. Завдяки постійній молитв і Розарію (вервиці), навіть не знаю, скільки Розаріїв
я помолився під час зйомок, я зміг відчути особливу атмосферу. Я розумів, що
мені не личило б розмовляти брудною лексикою, я знав, що не можу бути грубим,
спілкуючися зі знімальною командою. Більшість з них не знали про Меджугор’є, вони були чудовими акторами і
нам пощастило працювати з ними. Але як я мав донести до них Меджугор’є, якщо не прикладом свого життя?
Для мене Меджугор’є – значить
черпати життя з Таїнств і жити в єдності з Церквою. Завдяки Меджугор’є я
повірив, що Христос справді присутній в Євхаристії і що Він прощає мені мої
гріхи. Через Меджугор’є я пересвідчився наскільки рoзарій є міцною молитвою і які дари ми
отримуємо, щодня відвідуючи Святу Месу. Як би мені допомогти іншим зміцнити віру в Ісуса? Я усвідомив, що це можливо
лиш тоді, коли Ісус буде присутній в мені через Пресвяту Євхаристію, так щоб
люди бачили Ісуса через моє життя. Під час зйомок сцени Останньої Вечері в
моєму одязі була внутрішня кишеня, де я носив мощі святих, а також частинку
реліквії Хреста Господнього. Я сильно прагнув, щоб Ісус був реально присутнiм під час зйомок цієї сцени, тому
попросив Священика виставити Святі Дари (хліб і вино перетворені на Тіло і Кров
Ісуса стають видимим знаком присутності самого Бога, їх називають Пресвятими
Дарами). Він спочатку відмовлявся, але я наполегливо просив, будучи впевненим,
що глядачі побачать Христа більшою мірою, якщо я сам буду Його споглядати.
Священик стояв біля оператора, тримаючи в руках Пресвяті Дари, і разом з Ним
наближався до мене. І коли люди, дивлячись фільм, бачать мерехтіння в моїх очах. Вони й не
здогадуються, що насправді це – сам Христос відзеркалюється в них Пресвятої
Гостії. Так само ми знімали і сцену розпяття: Священик був там увесь час, тримаючи
в руках Пресвяті Дари, а я – безперестанку молився... Найбільшим випробуванням у фільмі виявилось не вивчення текстів латинською,
вірменською та єврейською мовами, як мені спершу здавалось, а фізичні труднощі,
які мені довелось пережити. Під час останньої сцени моє плече було вивихнутим,
і щоразу, коли хтось ударяв Хрест, воно вивихалося наново. А коли ми знімали
сцену бичування, мене двічі по-справжньому вдарили бичем, що утворило
14-сантиметрову рану. Мої легені були наповнені рідиною і я мав пневмонію. До
цього ще додалось тривале не досипання, так як
впродовж кількох місяців я був змушений вставати о 3-й годині ранку, тому що
саме лиш накладання гриму тривало приблизно 8 годин... Ще одним випробуванням стала холодна погода: показник термометра ледь
перевищував позначку „нуль”, особливо важко було в таких умовах знімати сцену
розпяття. Мій костюм складався лише з єдиного тоненького клаптика тканини. А
коли ми знімали останню сцену, хмара була дуже низько і блискавка влучила в
Хрест, на якому мене було розпято. Раптом навколо запала мовчаннка і я відчув,
як моє волосся стає дибки. Майже 250 людей, які оточували мене, бачили моє тіло
осяяним, і вони всі бачили вогонь ліворуч і праворуч мене. Багато хто був
шокований від пережитого. Я думав, Бог особливо тепер кличе нас, і ми повинні
відповісти на Його заклик усім своїм серцем і всім своїм єством. ( Меджугор’є – місце обявлення Марії, котрі
розпочались 1981року і тривають по сьогоднішній день. Знаходиться воно на
території колишньої Югословії, в Герцеговині, і є особливим паломницьким
місцем, куди зїжджаються люди з усього світу. Беручи до уваги кількість
паломників, що відвідали Меджугор’є (за останні двадцять років понад двадцять
мільйонів), його можна назвати світовим центром молитви).
Джим Кевізел!
Взято з „гласнік міра” (Меджугор’є)
|